.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرایط حذف وزارت ورزش

امیدوار رضایی، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، بر خلاف برخی دیگر از نمایندگان مجلس که با شدت بیشتری از پایان یافتن مهلت قانونی دولت برای تشکیل وزارت ورزش سخن می‌گویند، تلاش دارد واکنش دولت را در فضایی به دور از حاشیه و جنجال ارزیابی کند.

به گزارش شمال نیوز  به نقل از هفته‌نامه «مثلث»، او که در حوزه ورزش مورد رجوع اهالی ورزش قرار دارد، پیش‌بینی خاص خودش را درباره تعلل دولت برای تشکیل وزارت ورزش ارایه می‌دهد. با وجود این وی تأکید دارد که دولت باید به وظایف قانونی‌اش عمل کند.

* تشکیل نشدن وزارت ورزش، حرف و حدیث‌های فراوانی را به همراه داشته است؛ ارزیابی شما از این رخدادها چیست؟

- ظاهرا دولت تشکیل وزارت ورزش را قبول ندارد و می‌خواهد لایحه‌ای بیاورد و این قانون را اصلاح کند. برداشت من این است که دولت می‌خواهد حوزه ورزش، همچنان در دست سازمان بماند.

* آیا این اتفاق خواهد افتاد؟

ـ به هر حال، من فکر می‌کنم دولت به دنبال راهکار قانونی است تا این کار را انجام دهد.

* بنابراین، پیش‌بینی شما از تعلل دولت این است که دولت قصد دارد برای تغییر نظر مجلس درباره وزارت ورزش، لایحه‌ای را تقدیم مجلس کند؟

ـ موضوعی که کاملا روشن به نظر می‌رسد، این است که دولت از ابتدا هم مخالف تشکیل این وزارتخانه بوده و ظاهرا مسأله ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی را قبول ندارد. این احتمال وجود دارد که دولت لایحه‌ای بیاورد و این قانون را اصلاح کند.

* با وجود این تکلیف برنامه پنجم توسعه برای کاهش وزارتخانه‌ها چه خواهد شد؟

ـ چون بر پایه قانون برنامه پنجم، دولت باید وزارتخانه‌ها را به هفده وزارتخانه تبدیل کند، طبیعتا می‌تواند در دل این لایحه، لایحه بیاورد و اختیارات وزارتخانه را به شکلی بچیند که وزارت ورزش نباشد.

* پس این احتمال هست که مجلس درباره تشکیل وزارت ورزش عقب‌نشینی کند؟

ـ خیر، من موضوع را این‌طور نمی‌بینم. مجلس می‌تواند به قانون مصوب خود پایبند باشد و یک وزارت ورزش در دل این هفده وزارتخانه قرار دهد.

* اما از اظهارات شما این‌گونه برمی‌آید که امکان حذف وزارت ورزش از سوی مجلس وجود دارد.

ـ همه چیز به لایحه جامع دولت بازمی‌گردد. در صورتی که دولت لایحه‌ای جامع بیاورد مجلس ممکن است وزارت ورزش را حذف کند چراکه مسائل مهم‌تری مثل نفت، انرژی و نیرو وجود دارد و در مقام مقایسه ممکن است موجب شود مجلس به این نتیجه برسد که وزارت ورزش را حذف کند.

* پیشنهاد شما برای پایان دادن به این موضوع چیست؟

ـ دولت برای این‌که قانون زیر پا گذاشته نشود، بهتر است یک سرپرست برای این وزارتخانه قرار دهد و مقدمات اجرای قانون را فراهم کند و در مرحله بعد هرچه سریعتر لایحه خود را به مجلس ارایه کند. در واقع، منظور من این است که دولت نخست باید خود را به انجام وظیفه قانونی‌اش متعهد نشان دهد و سپس در مقام حل اختلاف‌نظرها برآید./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.